Het Boedapest Hotel ligt in Patagonië!!!!! - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Gerti Dijssel - WaarBenJij.nu Het Boedapest Hotel ligt in Patagonië!!!!! - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Gerti Dijssel - WaarBenJij.nu

Het Boedapest Hotel ligt in Patagonië!!!!!

Door: Gerti

Blijf op de hoogte en volg Gerti

23 Oktober 2014 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Op een paar kilometer afstand van onze hut ligt het Boedapest hotel, dat hier hotel Llao Llao (uitgesproken als Zjou Zjou) heet !! iets te sjiek voor ons, maar wel een plaatje om te zien.
Vanaf ons balkon hebben we een fantastisch uitzicht over een groot meer en in de verte de bergtoppen in Chili. Met onze gehuurde chevrolet maakten we een pracht tocht door het nationaal park, voor een groot deel over ongeplaveide weg: een ruig en indrukwekkend landschap. Onderweg zagen we onze eerste condors. Een groep van 10. Naderhand hoorden we dat hier dichtbij een reddingsstation zit voor condors, wat het dan weer net wat minder speciaal maakt, maar toch, het blijven indrukwekkende beesten om te zien.
Vandaag maakten we een wandeling door het woud dat voor een groot deel bestaat uit enorm hoge bomen, die karakteristiek zijn voor deze streek. Onderweg meenden we steeds een zoete vanillegeur te ruiken, alsof er dichtbij wafels gebakken werden. Van Rodolfo, onze gastheer, hoorden we dat het schiereiland waarop we zitten en de naam Llao Llao draagt, zo heet vanwege de zoete bomen die er groeien. Llao Llao betekent zoet zoet.
het was leuk om een tijd met Rodolfo te kletsen. Hij is de derde Argentijn met wie we in gesprek raken en allemaal hebben ze het over de crisis die Argentinië beheerst en waar iedereen enorm last van heeft. Het geld wordt iedere maand minder waard, lonen dalen en prijzen stijgen. We zien het ook op straat: veel straten vertonen achterstallig onderhoud en er rijden veel echte oude, verroeste auto's rond.
Morgen trekken we weer verder Patagonië in naar de gletsjers.

• 23 Oktober 2014 - 08:20

Lilian:

Wauw!!! Het zijn weer plaatjes om jaloers op te worden. Prachtig!!Ben heel benieuwd naar de gletsjer foto's!

• 24 Oktober 2014 - 07:53

Annemarie:

Ziet er weer geweldig uit, jullie hadden toch een grote koffer mee moeten nemen kon ik mee als handbagage. We blijven nu maar hier vandaan volgen :-)

• 25 Oktober 2014 - 18:19

Anita Steck:

Heel mooi, en zo goed weer. Breng het maar mee. Nog goede reis verder.

• 25 Oktober 2014 - 22:19

Leny:

Het gaat jullie goed. Fijn om te zien. Let goed op, dan kunnen jullie spannende verhalen vertellen....ik volg ze graag, groetjes