Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Gerti Dijssel - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Gerti Dijssel - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Gerti

Blijf op de hoogte en volg Gerti

19 Oktober 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Ruim na middernacht werden wij van vliegveld Buenos Aires opgehaald door Jorge, die ons naar ons hotel zou brengen. Gelukkig was alles met de koffers goed gegaan. Onderweg haalde Jorge een in bruin pakpapier verpakt pakket tevoorschijn: onze peso's. Hierop haalde Clem onze pakketjes tevoorschijn: 2 keurige envelopjes, eentje met dollars, eentje met euro's. En zo, terwijl het leek of wij een crimineel handeltje bedreven, wisselden 2 pakketjes van eigenaar. Ons zojuist verkregen pakket bleek een indrukwekkende stapel bankbiljetten te bevatten. Of we ze maar even na wilden tellen....
Godsamme! Ik probeerde ze in mijn geldbuidel te verstoppen onder mijn kleren, maar zo leek ik wel zwanger!
Dit was de door Isabel afgesproken manier om via de zwarte markt ons geld te wisselen, aangezien de officiële koers 50% hoger lag. Hier hadden wij van te voren wel even een slechte nacht van gehad!
Na een kort nachtje in ons hotel (ondanks dat we tolden van de slaap, konden we niet slapen. Is dat wat ze een jetlag noemen?) gingen we dan op onze eerste dag eindelijk Isabel ontmoeten!
Al meer dan een half jaar was zij onze onzichtbare reisorganisator en menig keer knepen wij onze billen tegen elkaar als er weer een groot bedrag moest worden overgemaakt naar Argentinië. Maar daar was ze dan toch in levende lijve en alles bleek echt helemaal te kloppen. Er viel wel even een last van onze schouders. Weer verwisselde een pakket peso's van eigenaar en toen kon het toch echt gaan beginnen. We bezochten die avond een tangoshow die fenomenaal was! Een eerste klas orkest en een groep dansers die de tango dansten op een manier die grensde aan het acrobatische. Kunst met een hoofdletter K. De show werd afgesloten met "Oblivion". Fenomenaal!

• 20 Oktober 2014 - 07:58

Anita:

Now, wat een opluchting dat jullie er goed zijn aangekomen en dat alles goed gelukt is. Spannend allemaal. Ik ga nu naar het werk en verheug me al op het volgende bericht. Groetjes, Anita

• 20 Oktober 2014 - 08:13

Lilian:

Wat een avonturen...en dat aan het begin van de trip

• 20 Oktober 2014 - 08:15

Chris:

Gelukkig goed aangekomen! We hadden het zo met jullie te doen, aangezien we dit ook in Mallorca hadden meegemaakt! Veel plezier! Laat de vakantie maar beginnen!

• 20 Oktober 2014 - 08:16

Lilian:

De helft van mijn verhaal is weggevallen...Dus maar hier verder.
    Hopelijk hebben jullie nu alle pech achter de rug en gaat vanaf nu alles goed!
    Jullie begrijpen natuurlijk wel dat dit Sinterklaaswaardig materiaal is allemaal

• 20 Oktober 2014 - 14:38

Jolanda:

wow! oblivion...
    die ga ik vanmiddag zingen met Saskia. we zullen er proberen bij te dansen.
    nou, de aanloop zullen jullie niet licht vergeten. maar wat een goed begin bij aankomst. maak er een mooi avontuur van!

• 20 Oktober 2014 - 18:55

Annemarie:

Na al die spanning zou ik meteen in coma raken denk ik haha, maar gelukkig is alles goed gegaan. Ben heel benieuwt naar jullie verdere reisverslag. Zal vast wel weer heel mooi worden denk ik.

• 20 Oktober 2014 - 18:56

Aarnoud:

hebben jullie eindelijk eens wat anders aan je hoofd ha ha vergeet niet te genieten groetjes

• 21 Oktober 2014 - 19:16

Marianne:

Wat is dit leuk lezen. Wij zijn blij dat na alle pech het grote genieten is begonnen. Alles blijkt dus te zijn zoals gehoopt en gewenst. Nu dus de goede start van genieten en ervaren. Nog bedankt voor de felicitatie.
    Xxx